Περιφερειακές Ιστορίες ΚρατικοΕργολαβικής Τρέλλας

Η παράκαμψη Σελλασίας, ένα μικρό κομμάτι λίγων χιλιομέτρων του παλιού άξονα Τρίπολης – Σπάρτης, είναι, ίσως, ένας δρόμος μοναδικός (προσέξατε το ίσως;).
Συγκεντρώνει, όλα μαζί, τα χαρίσματα των Ελληνικών δημόσιων έργων.

  1. Ήταν Πανάκριβος από την αρχή. Το 2003 ξεκίνησε το μακρύ του ταξίδι – την εποχή των παχειών .. συγγνώμη, των μεγάλων ήθελα να πω, έργων. ”Καίτοι ο προϋπολογισμός του έργου ήταν υψηλός, το έργο εντάχθηκε στο Γ΄ ΚΠΣ”.
  2. “Κατά την διάρκεια της κατασκευής του απαιτήθηκε και δεύτερη εργολαβία επιβαρύνοντας τον ήδη υψηλό αρχικό προϋπολογισμό κατά 17εκατ. Ευρώ περίπου”. (αυτό έλειπε να μην ……)
  3. Όλη η περιοχή βοούσε όταν ξεκίνησε. Πολλοί απορούσαν – μα αφού γίνεται καινούργιος αυτοκινητόδρομος Τρίπολη -Σπάρτη, τι τον θέλουν αυτόν; Άλλοι, ξέροντας και τον τόπο, έλεγαν ότι θα βουλιάξει. Τρίτοι, κρυφογελούσαν ακούγοντας για “το έργο πνοής”. Οι πιο κυνικοί απλώς υπογράμμισαν την αφέλεια των προηγουμένων – Καλά τώρα, μια απ’ τα ίδια… τόσα χρόνια… δεν τα ξέρεις πια;
  4. Άργησε να τελειώσει. (σώωωωπα..) “Το έργο ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση το 2005, ενώ η κατασκευή του διήρκεσε πέντε περίπου έτη, αφού ο δρόμος παραδόθηκε στην κυκλοφορία στο τέλος του 2009”.
  5. Δεν έγινε όπως έπρεπε – τι πιο φυσικό. “Κατά την παράδοσή του διαπιστώθηκε ότι πολλά αντικείμενα της αρχικής μελέτης είχαν τροποποιηθεί ή και παραλειφθεί”.
  6. Παρόλα αυτά παραδόθηκε στη κυκλοφορία – για την εξυπηρέτηση του κόσμου, φυσικά!
  7. Κράτησε κάνα δυο μήνες!!! – ύστερα έπεσε… Αν το σκεφτείς δεν τα πήγε κι άσχημα.
  8. Δεν έφταιγε κανένας, φυσικά. Είχαμε και πολλές βροχές εκείνες τις μέρες!!!!
  9. Η απελθούσα περιφερειακή διοίκηση (τον περασμένο Δεκέμβριο – λίγες μέρες πριν τελειώσει η θητεία της) τηρώντας την δέσμευσή της στους Λάκωνες (όχι για άλλο λόγο) ανακοίνωσε άλλα 27 εκατομμύρια Ευρώ και 5-6 χρόνια (μέχρι το 2016 – κι έχει ο θεός) για να διορθωθεί. Ο δρόμος.
  10. Η νέα, εκλεγμένη, αρχή της περιφέρειας ήρθε με νέες ιδέες, φρέσκο αέρα, όρεξη για ανάπτυξη και γυρνώντας σελίδα, με σθένος…. διαβεβαίωσε τον λαό της Λακωνίας ότι το έργο θα γίνει! Ανάπτυξη χωρίς εργολάβους και δρόμους γίνεται; Από το λαό για το λαό.
  11. Για ένα δρόμο στην ύπαιθρο (με μια και μια λωρίδα χωρίς διαχωριστικά) “ο προϋπολογισμός για κάθε χιλιόμετρό του υπερβαίνει το αντίστοιχο κόστος της Αττικής Οδού.”
  12. Πόσο θα στοιχίσει συνολικά “το έργο”; Όποιος το βρει θα κερδίσει δωρεάν διελεύσεις ενός έτους σ’ όλα τα διόδια της χώρας.
Πιο σημαντικό όμως, από όλα αυτά, είναι το γεγονός ότι (ακούστε) ο δρόμος αυτός δεν χρειάζεται σε κανένα!
Είναι δηλαδή άχρηστοςακόμα και αν δεν είχαν συμβεί όλα τα παραπάνω.
Προγραμματισμένος από καιρό, ο νέος αυτοκινητόδρομος Τρίπολης – Σπάρτης είναι υπό κατασκευή (άλλη φορά θα μιλήσουμε γι αυτόν). Άρα ο συγκεκριμένος θα “εξυπηρετεί” 4-5 χωριά του Πάρνωνα (ένα είναι το δικό μου) και η κίνηση που θα έχει θα είναι κάτω από το 5% της σημερινής.
Σας λέω μόνο ότι, κατά την μικρή περίοδο της λειτουργίας του, συνέχισα να πηγαίνω από τον παλιό που είναι και γραφικός. Ο καινούργιος ήταν κατά τι μακρύτερος και δεν γλίτωνες παρά κάνα δυο λεπτά κι αυτά βεβαίως παραβιάζοντας το όριο ταχύτητας. Ξοδεύτηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και έπονται κι άλλα για το τίποτα. (Καλααά … τόσα χρόνια… δεν κατάλαβα;)
Έχουμε, ως τοπική αυτοδιοίκηση, αυξημένο αίσθημα ευθύνης(!) και αναγνωρίζουμε ότι αφού… μαζί τα φάγαμε, θα πρέπει να βάλουμε πλάτη και να δώσουμε θετική διέξοδο στο πρόβλημα.
Προτείνουμε λοιπόν να γίνει ο δρόμος μουσείο της Σύγχρονης Ελλάδας.
Έτσι και τα χρήματα των φορολογουμένων δεν θα πάνε χαμένα και η περιοχή θα αποκτήσει ένα μοναδικό μνημείο που θα συντελέσει στην αύξηση των επισκεπτών, άρα στην ανάπτυξη – γιαυτή δεν γίνονται όλα;
Επίσης τα 27 πρόσθετα εκατομμύρια (και σίγουρα κάμποσα ακόμα, έκτακτα) που δεν θα δοθούν για την συνέχιση των επισκευών μπορούν να δοθούν στα χωριά μας και εμείς δίνουμε υπόσχεση ότι θα κάνουμε το κομμάτι αυτό του Πάρνωνα…. Ελβετία.
Ευχαριστώντας για την φιλοξενία,
Με Τιμή
Γιώργης Μελέτης
Πρόεδρος Κοινότητας Βασσαρά Λακωνίας
  • ΥΓ. Ευχαριστώ τον Πρώην νομάρχη Λακωνίας(από τους εμπνευστές του έργου) για τη βοήθειά του. Δικά του τα εντός εισαγωγικών.
  • ΥΓ2. Αν διαβάζετε η ακούτε κάποιον να απαντά και να αναλύει στοιχεία, να
    παραθέτει μελέτες, τεχνικές εκθέσεις, αποφάσεις οργάνων και επιτροπών
    (δημοκρατικά συγκροτημένων) θυμηθείτε: το καράβι είναι ήδη στον πάτο
    κι η ορχήστρα συνεχίζει… το “έργο” της.
Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s